Tömbelek nedir

14.12.2013 22:19

tömbelek karadeniz bölgesinde genelde samsun terme köylerinde sahur vakti davul teneke ile maniler söylenilerek insanları sahura kaldırılırken davula yada tenekeye vurulmasına tömbelek denir tömbeleğe gidelim tömbelek çalalım denilir

sırasıyla söylenen maniler şöyle

Şekerim var ezilecek,
ince bezden süzülecek,
Verin başişi gideyim,
Çok yerim var gezilecek.

                                       Habu evin gapısı,
                                       Kesme daştan yapısı,
                                       Verin bahşiş gideyim,
                                       Bura zengön gapısı.

Hayır ola hayır ola,
Bayır bacak çayır ola,
Gece geldim gapınıza,
Bayramınız mübarek ola.

                                       Gece geldim gapınıza,
                                       Selam verdim yapınıza,
                                       Selamımı almasanız,
                                       Oda sizin yapınıza.

Davulumun tokası,
Erükdendir erükden,
Yengem 'Bişi' ediyu,
Ben görüyum delükden
.
                                       Ben gapıya çıkamam,
                                       Gorkürüm tilkiden,
                                       Yenge bana 'Bişi' ver,
                                       Arkan yanda tirkiden
.
Yeni cami direk ister,
Söylemeye yürek ister,
Benim garnım dok eme,
Arkadaşım börek ister.


onlinevarWebsite counterkisi girdi toplam